Tuesday, June 2, 2009

Pagi rabu Part 2

I miss school!
How I miss school? Dang rindu banyak ok.
Meh cerita pasal sekolah.

Tadika

Tadika dekat Miri Sarawak. St Joseph.
Yang aku ingat sama sekolah dengan abang (tua setahun je) haha and sorang lagi kawan lelaki sejak kecil, same age with my brother. Shafiq nama dia.
Sekolah tu ada loceng besar gila. Setiap kali nak rehat balik apa semua dia bunyikan manually guna loceng besar gilaaaa. hahah ;)

Agama rakyat.
Belajar fardu ain apa semua.
Belajar bahasa arab, expert. sekarang dah tak ingat =p

Sekolah rendah.

SK Jalan Bintang, Miri.
Sekolah ni ramai murid mati kena langgar lori, kereta.
Scary kan? Depan sekolah jalan besar lak, mana tak nya.
Ada yang main2 kat tangga pecah kepala la.
Bestfriend nama Rachel. Kalau bulan puasa, suruh dia belikan air. Hahaha
Pastu balik rumah kena marah, abang kantoikan. Ala, baru darjah dua haha
Tak kawan baik dengan budak melayu pun, baik dengan bukan melayu. haha
Pakcik van pulak kan suka tinggalkan kitorang (me and my brother) dekat rumah dia.
Nanti bini dia balik, bini dia hantar.
Sebab rumah kitorang je yang tak satu kawasan dengan budak lain haha
Lepas tu sampai rumah lambat, mak marah pakcik van tu.

Mengaji malam.
Dekat rumah ustaz, tak ingat lah kawasan mana dekat Miri gak.
Yang ingat, aku khatam dulu sebelum abang haha
Dia asek mainnnn je, panjat meja semua. Nakal gila dia.

Sekolah Rantau Petronas, Kerteh Terengganu

Darjah 2 pindah Kerteh.
Haiyo banyak pindah2.
Rantau petronas sekolah swasta time tu.
Sekarang dah kerajaan dah.
Best gila sekolah tu, besarrrr gila.
Kawan kawan semua tak best, kawan makan kawan, dia ingat dia hot and so on hahah
Kalau jumpe balik sekarang, aku nak lempang please.
Ingat lagi ponteng kelas tambahan petang, pergi kelab rantau petronas ke apa nama dia(sebelah sekolah je)
Mandi pool hahaha lepas tu makan chicken chop, bill hantar rumah.
Best gile, makan bill hantar kat rumah. Rumah pun dalam kawasan tu.
Cume isi form je, nama bapak alamat rumah semua hihihi :)
Balik kantoi ngan mak, sebab sampai sekolah lambat, mak dah tunggu haha
Pastu rambut lak basah.
*%$())&%# kena cili dengan mak :(
hahaha mak suka main cili dulu, tak boleh blaaah.

SK Bukit Sekilau, Kuantan Pahang

Cit, tuka sekolah lagi.
Ni best, sekolah yang banyak benda best2 dalam hidup aku.
Aku jadi anak kesayangan cikgu ENGLISH.
Best gila, kalau satu kelas kena denda, aku tak kena.
Tiap-tiap hari sebut nama aku, semua jeles je satu kelas hahaha
Tu darjah empat.
Pastu darjah lima cikgu tu bersara =(
Aku jadi anak kesayangan cikgu kelas lak, Cikgu Shamsudin.
Baik baik. ;)
Aku masuk koir.
Best gila, cikgu muzik lelaki, dah lupa nama dia, haih.
Seronok, ada event je tempah baju.
Kawan-kawan pun semua baik time sekolah ni.
Kebanyakannya semua lost contact.
Petang2 kata kat mak ada aktiviti kat sekolah, padahalnya aku merayap kat bukit sekilau tu.
Stay back rumah kawan aku, mak dia masak sedap, aku suka stay back rumah dia,
rindunya!
Semua baiklah sekolah tu! :)

SKIM UTAMA, Kuantan.

Ni masa darjah enam.
Sekolah baru bukak, disebabkan belakang kawasan rumah aku je,
So aku pindah lah
Best gak sekolah ni, makanan dia agak sedap kot.
Cikgu baik gila, (ke sebab parents aku banyak sponsor duit) hahaha
Tapi takpe, cikgu baik gila suruh aku jadi DJ untuk Hari Guru
Sebok je budak lain nak ikut aku gak, kawan time kat sekolah ni macam siot je.
Time senang sebok je nak ikot, time susah buat taktau.
Pastu dalam bus pergi lawatan, cikgu duduk kat sebelah. Baik gila haih.
Sekolah ni banyak buat lawatan bestttt ah
Ada tu masuk hutan (konon),
Aku bagi alasan aku asma, so aku jalan berdekatan dengan kawan aku
Kalau tak kene jalan sorang2.
Yang tukang kacau, jadi hantunya, cikgu.
Macam lah tak kenal suara! cheh!

Masukla pulak ke alam menengah....
Bersambung!

7 comments:

ILYANA said...

kau sama sekolah dgn aku
SKBS ngn SKIM UTAMA.
tapi nape aku tak penah prasan ka skolah SKBS hah???

ILYANA said...

oh ko masuk darjah 6? aku masuk darjah 5.
hahaha syok gila masuk SKIM UTAMA. brg-brg serba serbi br. and then waktu tuh kami lah plg senior wakaka takleh blah. tandas pon bersih suci lg. biasa la kan. pastu teringat kat ustaz mukhatar. hahaha dia syg aku weh. ka ingt ka sorang je cikgu syg? hahaha ciplak entry kau lah.

ILYANA said...

aku tau
part yg masuk hutan tuh
kite gi terengganu kan?
hahaha yg kena jln hutan sorang2
bwk lilin
kan kan kan? mcm siot je cikgu duduk celah2 pokok nk tgk kita takut ke dop
pastu kat tepi jln kalo ka perasan ada kubur. grrr! scary
hahaha pengalaman yg tak dilupakn
aku rindu zaman sekolah
sgt seronok
sumtimes tak seronok gak hahaha

EYRA said...

sampai 3 komen kau hantar pahal.
hahaha
first comment : aku low profile

second comment : aku tak ingat ustad mana.

third comment : ye seronok.


kau mmg slalu ciplak hak milik aku hahahaha

ILYANA said...

hahahaahahahahahaha
saje nk bg comment box mu byk
kalo bg 1 comment sket plak
gipon bkn senang aku nk comment byk2

nabila ismail.. said...

hahah..tol3..
engat dlu time skolah beb..
skolah rendah n pranagi cam ape jer..
na dkt UPSR pon sesebuk jer berlawatan..uhuuhu

EYRA said...

haah. skolah best banyak activities!
anyway siapa gle ni?
may i know?