Monday, March 30, 2009

Misi/Mission

Fuh fuh fuh.
Misi sedang bermula.
Harus bermula.
Mesti atau wajib?
Kedua-duanya sekali.

Aku bangun dekat jam 3 petang.
Aku tau apa korang nak cakap. (anak dara apa ni?!)
Perut lapa, masak.
Dan tunggu juga makanan mak aku bungkuskan.

Mr boyfie datang rumah.
Kemudian keluar ke kedai mamak.
Sekejap saje.

Balik rumah.
Kemas bilik.
Yeah, itulah misinya, KEMAS BILIK.
Mak aku dah belikan bakul baru, tempat letak barang yang comel.
Maka, aku harus bersemangat, sebagaimana mak semangat membelikan-nya untuk aku.

Tapi, tapi tapi,
Tak sampai setengah jam aku mengemas kerusi leather hijau aku
Yang dipenuhi barang, diPENUHI, buku, kotak handphone, Al-Quran, nota-nota, cds.
Macam-macam lah haih.
Aku diserang. . . . .
Di serang bersin dan selesema.
Yeah! Aku tak tahan dengan habuk.
Aku turun bawah, mata pulak mula nak join,
Gosok-gosok mata,
Dah berhenti kemas bilik, nanti sambung esok.

Aku online lah, apalagi.
Baca-baca blogs fashion,
Buat aku teruja
Dan nak beli macam-macam jugak kat blogshop.
Aku ni sememangnya shopaholic.
Malangnya, tengah tunggu duit masuk ni. (Bukan duit PTPTN ye)

Jadi dengan berbekalkan mata yang merah sebelah,
Eyebags yang menggelebeh.
Bawah mata yang hitam,
Muka yang berminyak,
Dan bergerutu (jerawat), kerana aliranku tak keluar-keluar lagi (period),

Aku harus bersedia . . . .

Bersedia untuk . . . .


TIDUR. hihi

No comments: